David Herbinger > Blog > Airbnb – nový fenomén v oblasti ubytování

Airbnb – nový fenomén v oblasti ubytování

vloženo 24. 8. 2015

Věk informačních technologií nám přináší spoustu nových a zajímavých věcí. Fenoménem v oblasti ubytování se stává webová služba Airbnb. Ačkoliv Airbnb nevlastní jedinou nemovitost, má jich v nabídce přes jeden milión ve více než 190 zemích světa. Airbnb nabízí především krátkodobé ubytování. Hodnota této americké společnosti, která byla založena teprve v roce 2008, dosahuje neuvěřitelného čísla 500 miliard korun.

Jak Airbnb funguje

Kdokoliv si potřebuje zajistit ubytování (ať už v České republice nebo v zahraničí), najde zde spoustu cenově zajímavých nabídek. Oproti zdlouhavému obvolávání různých hotelů či penziónů a zjišťování volných termínů, ceny, vybavení a služeb, na Airbnb během jedné minuty vidíte všechny nabídky dle vámi nastavených parametrů včetně finálních cen.

Vyberete si a jakmile vám hostitel termín potvrdí, tak jediným kliknutím zaplatíte za ubytování kreditní kartou, kterou máte s účtem propojenou. Airbnb navíc intenzivně podporuje systém referencí, což znamená, že u každé nabídky si přečtete zkušenosti předchozích uživatelů a můžete tak snáze najít výhody i nevýhody jednotlivých nabídek.

Pronajmout celý byt či jen místnost

Nabídky ubytování můžete filtrovat dle 3 základních kritérií podle toho, zda si chcete pronajmout celý byt nebo vám stačí pouze soukromá místnost, popř. jste ochotni sdílet s hostitelem i místnost :) Např. v Praze je možné najít ubytování pro 2 osoby cca od 600 Kč za noc, a pokud vám bude stačit jen soukromá místnost, tak můžete najít ještě levnější nabídky.

Platí, že hostitelem pomocí služby Airbnb se může stát kdokoliv. V praxi se jedná především o soukromé osoby – ať už přímo o samotné vlastníky nemovitostí nebo např. nájemce bytů, kteří si chtějí vylepšit svůj příjem. Systém upřednostňuje kromě řady dalších kritérií ty nabídky, u kterých hostitelé odpovídají na dotazy zájemců co nejrychleji. Telefonní čísla a e-maily hostitelů a zájemců Airbnb záměrně nezobrazuje, ať se uživatelé nesnaží Airbnb obejít a připravit tak firmu o provizi, která činí cca 10-20%.

Globální důsledky

Vzhledem k výše uvedeným výhodám se služba Airbnb stává velmi úspěšnou a roste o desítky až stovky procent ročně. Globálně nejúspěšnější destinací je Paříž, kde se každý týden ubytuje přes Airbnb neuvěřitelných 40 tisíc turistů.

Na druhé straně lodi jsou ovšem provozovatelé hotelů a penzionů po celém světě, kteří začínají na vlastní kůži pociťovat úbytek příjmů a vnímat Airbnb jako velmi nebezpečnou konkurenci.

Dle mého názoru má ovšem na prvním místě být vždy zákazník – zájemce o ubytování. Ten by měl mít v demokratických zemích vždy možnost svobodně si vybrat, jaký typ ubytování bude upřednostňovat.


Odběr novinek

Přihlášením k odběru novinek získáte přístup k novým informacím
v oboru nemovitostí, které publikuji.

Ochrana soukromí: Váš email nebude nikomu poskytnut.

2011 - 2024 © Ing. David Herbinger, všechna práva vyhrazena webdesign: Ladzo.cz